Kako je za svakog korisnika usluge smještaja prema aktualnim Pravilnicima (NN 40/14) nužno definirati stupanj usluge (I, II, III ili IV), mogućnost definiranja stupnja usluge je već neko vrijeme standardna mogućnost u modulu Socijala. Osim definiranja omogućeno je i praćenje promjena, obzirom da se stupanj usluge može mijenjati, ovisno o promjenama statusa i psihofizičkog stanja korisnika…
Za ustanove koje već dugo koriste sustav DOMEK, a u evidenciji imaju velik broj korisnika (aktualni + arhiva), jasno da definiranje stupnja usluge za svakog pojedinačnog korisnika može biti dodatno opterećenje za socijalnog radnika – nije to neki veliki problem, ali zašto ne omogućiti i prečicu 🙂
Naime, od prvih verzija sustava DOMEK, uz podatke korisnika definira se i parametar Mobilitet – pokretan, polupokretan ili nepokretan korisnik, korisnik u kolicima… Temeljem te informacije može se zapravo napraviti (ne doduše super precizno, ali za početak dovoljan podatak) klasifikacija i definiranje stupnja usluge. No, kako bi posao mogli odraditi precizno (problem je samo IV. stupanj usluga koji uključuje korisnike sa Alzheimerom i drugim oblicima demencije), dodatno je omogućeno definiranje informacije o korisniku koja naznačuje da li možda postoji Alzheimer ili druga demencija – obzirom da je u većini ustanova broj korisnika s tim statusom ipak u manjini, definiranje tog podatka za manji broj korisnika nije nešto što će posebno opteretiti socijalnog radnika.
Nakon definiranja tog statusa, nije problem provesti inicijalno definiranje stupnja usluge za sve korisnike u par sekundi. Sučelje za provođenje tog postupka aktivira se stavkom Stupanj usluge prema dostupnim podacima u padajućem izborniku u popisu korisnika (postupak se ne mora nužno provoditi nad svim korisnicima, već samo onim koji su vidljivi u popisu – npr. socijalni radnik to može odrađivati kad mu odgovara i prema uvjetima koje želi – filtrira određene korisnike, ili bira korisnike kojima stupanj usluge još nije definiran i slično…).
Po pokretanju te funkcije otvara se prozor kao na slici – sadrži popis korisnika i osnovne informacije, uključujući i aktualno (ako postoji) definirane statuse vezane uz stupanj usluge:
U donjem dijelu prozora omogućeno je provođenje postupka evidentiranja stupnja usluge jednim klikom miša (stupanj usluge kojeg program određuje temeljem mobilitete i statusa demencije prikazan je u stupcu “Stupanj?”) – dovoljno je odabrati princip po kojem se definira datum važećeg stupnja – da li je to današnji datum, proizvoljni datum ili datum smještaja…
Naravno, ugrađena inteligencija samog “algoritma” definiranja stupnja usluge automatski će odraditi i prilagodbe datuma – ukoliko je osoba na datum koji socijalni radnik želi postaviti kao datum definiranja statusa već iselila iz doma, kao datum definiranja statusa se postavlja datum smještaja… Slično i za novouseljene korisnike – ukoliko je datum za definiranje statusa prethodio datumu smještaja, opet će se kao datum definiranja statusa uzeti datum smještaja!
Kako bi se socijalnim radnicima omogućila i brza manipulacija, na opisani način, definiranim podacima, osigurana je mogućnost da se kompletni postupci automatskog definiranja “pobrišu” – u dijelu prozora “Pregled automatskih unosa” vidljivi su svi unosi (datum i vrijeme, te broj korisnika na koje se unos odnosio), te se padajućim izbornikom (desna tipka miša) svaki pojedini može poništiti odnosno obrisati iz evidencije… Sve u svemu, pomoć socijalnim radnicima – brzo definiranje stupnja usluge, ali i mogućnost brzog poništenja unosa…
Ideju za realizaciju ovakve pomoće funkcije dobili smo nakon razgovora sa socijalnom radnicom u domu u Buzetu – testiranje u praksi ćemo provesti ovaj tjedan, pa ako zatreba možemo odraditi i dodatne prilagodbe…