MedPlus 2023 – nova verzija, x86 i x64 verzije…

Konačno odrađena modernizacija (novije verzije razvojnog alata) modula MedPlus. U tijeku testiranja 32-bitne i 64-bitne verzije… Usput, dodane i neke novosti:

  • podrška za ispis logotipa na izvještajima
  • unos osnovnih podataka vezanih uz zdravstveno osiguranje korisnika
  • analiza provođenih postupaka na odjelu pojačane njege
  • evidencija potrošnje sanitetskog materijala (zasad ručni unosi, u budućnosti možda povezivanje sa evidencijom previjanja, postupaka njege…)
  • novi obrazac s podacima o zdravstvenoj zaštiti korisnika
  • analiza aktivnosti korisnika preuzeta iz modula Socijala

U planu je još nekoliko “sitnica” prije nego se nova verzija ponudi kao nadogradnja svim postojećim korisnicima.

ručni unos potrošnje sanitetskog materijala

Sučelje – unos potrošnje sanitetskog materijala

 

obrazac zdravstvena zaštita korisnika, s logotipima u zaglavlju

Primjer obrasca s podacima o zdravstvenoj zaštiti

Udaljena podrška za korisnike i potencijalne kupce sustava DOMEK

Svim kupcima/korisnicima i potencijalnim kupcima sustava DOMEK osiguravamo udaljenu podršku korištenjem licenciranog QuickSupport modula alata TeamViewer. Bilo da se radi o podršci u vidu pregleda uočenih problema ili analize novih želja postojećih korisnika, bilo da se radi o rješavanju nejasnoća kod potencijalnih kupaca koji isprobavaju demo verzije programa… dostupni smo i možemo osigurati besplatnu podršku – dovoljno je dogovoriti okvirni termin i omogućiti nam (javljanjem lozinke koju program generira) spajanje na Vaše računalo (naravno, preduvjet je da je računalo na kojem tražite podršku spojeno na Internet).

Sučelje DOMEK - TeamViewer za udaljenu podršku

Sučelje alata za udaljenu podršku

Modul za udaljenu podršku sastavni je dio svih instalacija koje provodimo kod korisnika našeg sustava, kako komercijalnih inačica, tako i testne demo inačice koja je dostupna ovdje.

Na ovoj stranici, za korisnike kojima je potrebno osigurati podršku, a nemaju instalaciju programa (npr. postavljanje novog računala kod korisnika, konfiguriranje poslužitelja u ustanovi i slično) dostupno je direktno preuzimanje modula za udaljenu podršku:

TeamViewer podrška za sustav DOMEK

Po pokretanju alata, dovoljno je e-mailom ili SMS-om javiti nam Vaš ID i lozinku (izgled sučelja prikazuje slika – podaci su ispisani u prozoru alata – ukoliko dođe do nekih problema, ID i lozinka neće biti prikazani). BITNO – sredinom 2021. započelo je korištenje novog modula za udaljenu podršku, pa molimo sve korisnike da preuzmu novu verziju, jer stara više ne funkcionira!

Nadogradnje za stare kupce sustava

faviconPrije nekog vremena kontaktirali smo naše starije kupce, koji su DOMEK kupovali u razdoblju 2010.-2012., neki čak i ranije, kako bismo im ponudili aktualizaciju sustava, odnosno nove inačice korištenih modula (dominantno, modul DOMEK Socijala).

Zbog manjkavosti našeg internog sustava evidencije, malo je teže precizno detektirati sve funkcionalne i ostale novosti koje su od tog doba dodavane u sustav. No, ukratko, pokušat ćemo ovdje pobrojati manje ili više bitne nove funkcionalnosti ubacivane u sustav od 2011. nadalje…

    • definiranje kreveta unutar sobe (dodatna kontrola/preglednost)
    • ispis A3 obrasca matične knjige
    • brzi ispis više osobnih listova (kompletno ili naslovnice) – npr. za sve korisnike u filtriranom popisu
    • izrada i ispis individualnih planova, uključujući i stavku fizikalne njege
    • izrada i ispis mjesečnih planova i realizacije planova za soc. radnike
    • ispis obrasca za mrtvozornika – popunjeno podacima o korisniku…
    • nadograđena evidencija odsutnosti – definiranje tipa i napomene, proizvoljno
    • nadograđen dnevnik rada – kategoriziranje stavki (za daljnju obradu i izradu mjesečnog izvješća i mjesečnog plana socijalnog radnika)
    • definiranje sata i mjesta smrti korisnika (dosad samo datum i opis)
    • unos dodatnih podataka u evidenciju korisnika (npr. osobni i konzilijarni liječnici… dio socijalne anamneze vezane uz sestrinsku evidenciju preporučeno od Zavoda Štampar)
    • unos i ispis socijalne anamneze, definiranje predloška sadržaja ispisa
    • interne bilješke socijalnog radnika za korisnika – po datumima… proizvoljni unos i ispis
    • definiranje kategorije usluge za smještene korisnike
    • dodatni filteri za pretraživanje i filtriranje korisnika (npr. prema boravištu, rođenju i slično – vrlo jednostavno se dolazi do podataka o “lokalnim” korisnicima i slično, bitno za domove koje financira lokalna samouprava pa se ti podaci često posebno razmatraju)
    • filtriranje popisa zahtjeva (npr. prema vrsti smještaja)
    • djelomična podrška za dnevni/poludnevni boravak korisnika (odvojeni zahtjevi, upisnik korisnika…) – u budućnosti  još neke funkcionalnosti poput evidencije boravka….
    • automatska izrada dnevnika socijalnog rada – prema evidenciji obrade zahtjeva, statusima korisnika, kategoriji stavki u dnevniku rada…
    • mjesečno izvješće soc. službe – nadograđeno mogućnošću pregleda za cijelu godinu ili kompletnu evidenciju (useljeni, iseljeni, umrli) – ispis cjelogodišnjih obrazaca…
    • dodatne informacije (Alzheimer, zahtjev bez odgode…)
    • tzv. negacijski filter u popisu korisnika – dodatna mogućnost analize u samom popisu
    • automatizirano postavljane stupnja usluge, temeljem starih i nekih novodefiniranih parametara koji se unose uz korisnike
    • dodatne informacije u dnevniku rada (Strategija)
    • … u planu do kraja 2015. je implementacija popunjavanja novog DSN obrasca.

Kao što iz objava ovdje i na drugim vezanim web stranicama možete pročitati (paralelni “stari” web, Facebook, Twitter, stariji WordPress blog) gotovo da kontinuirano radimo na sustavu i dodajemo nove funkcije, prema zahtjevima naših kupaca ili prema vlastitom nahođenju… Sve u svemu, sustav “živi” i dalje raste, pokriva sve više i više funkcija (npr. potpuno novi dijelovi u modulu Socijala, vezano uz evidenciju volontera ili praćenje usluge pomoći u kući). Novost je da su ti dodaci  – evidencija volontera, pomoć u kući – opcijski , tj. korisnicima kojima nisu potrebni ne moraju kupovati te dodatke.

ugovor-usluge

Naravno, i modul MedPlus je stalno u fokusu – no, na njemu ovdje nećemo inzistirati obzirom da među starijim kupcima i korisnicima sustava dominiraju domovi koji koriste samo modul Socijala… Naravno, MedPlus je svima njima dostupan po potrebi, uz povoljne uvjete “nadogradnji” postojećih licenci sustava.

Neke ljetne ideje i planovi uključuju (modul Socijala):

  • vizualizacija (grafikon) broja korisnika unutar vremenskog razdoblja + mogućnost exporta podataka (svi ti podaci su već dostupni kroz mjesečna i godišnja izvješća socijalne službe, no ovako se lako može dobiti pregled za dulje razdoblje, bez detalja, samo vizualizirano za lako praćenje i dobivanje uvida u kretanje broja korisnika)
  • modifikacija sučelja za praćenje odsutnosti korisnika, usklađivanje s novijim pristupom definiranja korisnikog sučelja + možda neke nove pomoćne funkcionalnosti

Ukoliko niste dobili poziv za nadogradnju, molimo da se javite e-mailom!

Ako se dvoumite oko kupnje sustava, a niste sigurni je li DOMEK baš ono što tražite, isprobajte demo i/ili pitajte nas o konkretnim funkcijama koje Vas zanimaju! Uopće se ne bih čudili da je sve što tražite već ugrađeno…

Usluga pomoći u kući

Tijekom svibnja 2015. razvijen je i u produkcijsku fazu pušten modificiran modul Socijala u kojeg je integrirana podrška za posebnu evidenciju usluga pomoći u kući. Modul je nadograđen tako da će se u ustanovama u kojima isti socijalni radnik brine i o smještaju i o boravku i o pomoći u kući sve biti dostupno iz DOMEK Socijala modula, dok se u ustanovima u kojima je za usluge pomoći u kući zadužen drugi socijalni radnik ili zaposlenik, može koristiti DOMEK Socijala – Pomoć u kući modul – maksimalno reducirano sučelje (s vremenom će se vrlo vjerojatno popunjavati novim mogućnostima, no, zasada – rudimentarno, kao na slici) i funkcionalnosti vezane uz vođenje evidencije usluga pomoći u kući…

glavni-prozor-pomoc

Zasad implementirane funkcionalnosti su:

  • evidencija zahtjeva za usluge pomoći u kući
  • pregled i pretraživanje zahtjeva
  • ispis obrasca s popisom zahtjeva za usluge pomoći u kući
  • obrada zahtjeva i prebacivanje u upisnik korisnika
  • pretraživanje i filtriranje evidencije korisnika usluge
  • ispis obrasca upisnika
  • proizvoljno definiranje (neograničen broj) Ugovora i Rješenja uz svakog korisnika
  • evidencije realiziranih usluga uz korisnika
  • ispis osobnog kartona korisnika sa ili bez detalja o Ugovorima i Rješenjima
  • ispis evidencije realiziranih usluga uz korisnika
  • nadograđeno: osoblje koje obavlja usluge + veza s realiziranim uslugama

U kratkom roku na ovim ćemo stranicama postaviti detaljne online upute za korištenje tih funkcionalnosti koje će i novim potencijalnim kupcima ukazati na novosti, a ujedno služiti kao korisnička dokumentacija postojećim korisnicima (naravno, nakon toga ćemo pripremiti i službeni PDF dokument s korisničkim uputama, kao što to uvijek radimo – dokumentacija je dostupna ovdje).

Funkcije u planu:

  • analiza i izvještaji vezani uz realizaciju usluga na razini ustanove, po razdobljima…
  • integracija novih informacija s statističkim obrascima, export u XLS
  • integracija novih informacija u obrazac o strategiji ustanove

Pojačana njega, sestrinska dokumentacija, obrasci

Modul MedPlus je aktualan i funkcijama najbogatiji modul sustava – namijenjen je vođenju medicinske sestrinske evidencije na odjelu pojačane njege u ustanovi.

Modul uključuje većinu evidencija sugeriranih od strane Zavoda za javno zdravstvo “dr. Andrija Štampar”, kao i neke dodatke (na primjer, fizikalna terapija i fizioterapeutski kartoni, Barthelov indeks i kategorizacija). Sve evidencije integrirane u stariji modul, DOMEK Medicina, uključene su i sastavni su dio modula MedPlus (detalji i primjeri dostupni u aktualnoj dokumentaciji – uputama za korištenje modula MedPlus – PDF, 5MB).

Većina evidencija podržanih unutar modula je bazirana na dokumentu/brošuri “Četiri stupnja gerijatrijske zdravstvene njege sa sestrinskom dokumentacijom i postupnikom opće / obiteljske medicine u domu za starije osobe”, izdanom od strane Zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar

Kao i ostali moduli sustava DOMEK, MedPlus omogućava višekorisnički rad (ulazak u modul korištenjem kombinacije korisničkog imena i lozinke), te prilagodbu sučelja za pojedine korisnike, ali i kategorije korisnika, ovisno o ovlastima koje im dodijeli administrator (socijalni radnik, glavna sestra ili drugi djelatnici s administratorskim ovlastima). U starijem modulu, Medicina, ne postoji detaljna prilagodba sučelja kao što je slučaj u MedPlus.

U nastavku su nabrojane glavne evidencije koje se vode ovim modulom:

  • incidenti
  • PROCJENA BOLI
    • postupci sestre – naknadno (obrada)
  • Protokol prehrane
    • protokol prehrane po obrocima (7 obroka – zajutark, doručak, ručak, užina, večera, noćni…)
  • Plan procesa gerijatrijske zdravstvene njege
  • Vitalni znakovi, tjelesna masa, stolica
  • Tekućine
  • PROMATRANJE ZDRAVSTVENOG STANJA
    • mjesečni obrazac koji objedinjuje više neovisnih evidencija
    • evidencija unosa i izlučivanja tekućine + unos i izlučivanje tekućina kroz 24 sata
    • evidencija stolice
    • evidencija vitalnih znakova, tjelesne mase/težine
  • KATEGORIZACIJSKI POSTUPNIK I KATEGORIZACIJA KORISNIKA
  • EVALUACIJA / SESTRINSKO IZVJEŠĆE
  • GERIJATRIJSKI OBRAZAC ZA PREVENCIJU PADA (S.HUHN)
  • BRADEN LJEstvica za procjenu RIZIKA DEKUBITUSA
  • SPECIJALISTIČKI PREGLED I SPECIJALISTIČKI NALAZ
  • EVIDENCIJA POMAGALA
  • SESTRINSKO OTPUSNO PISMO ZA GERIJATRIJSKOG OSIGURANIKA
  • EVIDENCIJA ORDINIRANE TERAPIJE I PRIPREMA. PRIMLJENA TERAPIJA
  • ZDRAVSTVENA NJEGA KORISNIKA
    • evidencija zdravstvene njege
    • evidencija preventivne zdravstvene njege
    • evidencija specifičnih postupaka zdravstvene njege
  • FIZIKALNA TERAPIJA
    • analiza evidencije fizikalne terapije

Za sve evidencije, integrirana je izrada raznih oblika izvještaja, te ispis adekvatnih obrazaca (uz gotovo 100% preuzimanje izgleda obrazaca iz već spomenutih preporuka Zavoda Štampar).

Pregled korisničkog sučelja modula MedPlus

MedPlus je “pomoćni” modul sustava DOMEK i nije obvezan dio sustava (jedino modul DOMEK Socijala je obvezan, sve ostalo su moduli koje ustanove kupuju prema potrebi). Modul MedPlus se koristi za vođenje sestrinske dokumentacije u ustanovama socijalne skrbi i domovima – na odjelu pojačane njege odnosno stacionaru.

Sestrinska dokumentacija je obvezna, a njen sadržaj okvirno predložen od strane nadležnih. Modul MedPlus dokumentaciju realizira prema preporukama Zavoda Štampar, s tim da dodaje i neke specifične funkcionalnosti poput vođenja evidencije fizikalne terapije i izrade fizioterapeutskog kartona.

Principi rada s dokumentacijom – slikovni prikaz korisničkog sučelja

U nastavku s dani primjeri korisničkog sučelja (GUI) vezano uz vođenje nekih od propisanih sestrinskih evidencija. Uz svaku evidenciju realiziran je i ispis tipskih obrazaca, opet – usklađeno sa preporukama koje je dao Zavod Štampar. Kao i ostali moduli, i MedPlus je namijenjen korištenju u Windows operacijskom sustavu, iako su testiranja pokazala da se isti može koristiti i u Linux operacijskom sustavu, uz WINE.

Evidencija korisnika ustanove socijalne skrbi

dom umirovljenika - stariji i nemoćni - evidencija socijalne službe domska evidencijaSustav DOMEK (DOMska Evidencija Korisnika) namijenjen je vođenju evidencije korisnika u domovima za starije i nemoćne, domovima umirovljenika, domovima za psihički bolesne osobe i sličnim ustanovama (primarno domovi socijalne skrbi). Naravno, primjena nije ograničena na te i takve sustave.

Sustav objedinjuje više funkcionalnih modula, omogućava višekorisnički rad unutar lokalne mreže ustanove, osigurava jednostavno i efikasno vođenje niza propisanih evidencija, izradu raznih oblika izvješća i ispis raznih obrazaca. Softver je primarno namijenjen djelatnicima socijalne službe (Socijala), kreativne radionice (Radionica) i odjela pojačane njege (MedPlus) – dodatne zahtjeve implementiramo prema Vašim željama (npr. postavljanje modula kod ravnatelja, novi funkcionalni moduli na zahtjev…).

Osnovni moduli sustava DOMEK

MODUL: DOMEK Socijala

Glavni modul, nužan za funkcioniranje svih ostalih modula i cjelokupnost sustava! No, samodostatan i dovoljan za vođenje evidencije korisnika u svim ustanovama (idealno za manje domove, uključuje kompletno vođenje evidencije socijalne službe). Sustav osim evidencije korisnika smještenih u ustanovi, u novim inačicama omogućava odvojeno vođenje evidencije korisnika u dnevnom ili poludnevnom boravku, odnosno evidenciju korisnika drugih usluga poput njege u kući.

MODUL: DOMEK Radionica

Pomoćni modul namijenjen korištenju kod radnih terapeuta ili socijalnih radnika – primarno za evidenciju radno okupacijskih aktivnosti korisnika.

Modul je besplatan i dobiva se prilikom kupnje licence modula DOMEK Socijala. Ukoliko se instalira na dodatna računala u lokalnoj mreži naplaćuje se samo usluga instalacije i podešavanja pristupa bazi podataka na poslužitelju – za veći broj računala potrebno je zakupiti dodatne licence (ukoliko nije kupljeno više licenci modula Socijala)

MODUL: DOMEK MedPlus (Pojačana njega)

Slobodno se može reći da se radi o najnaprednijem modulu sustava, najbogatijem evidencijama – vodi se preko 40 različitih evidencija (“starih”, sadržanih i u modulu DOMEK Medicina, te novih predloženih sestrinskih evidencija prema Zavodu Štampar). Namijenjen je korištenju u medicinskim odjelima ustanova, tj. na odjelu pojačane njege.

Plan je tijekom 2015. modul MedPlus dodatno nadograditi (ili izvesti zasebni MedAnalitycs modul) koji će omogućiti analizu unesenih podataka i brzu izradu sumarnih i statističkih izvješća za veći dio medicinske tj. sestrinske evidencije odnosno evidencije u odjelu pojačane njege.

Kao i ostali moduli, modul MedPlus integrira podršku za višekorisnički rad – iako je primarno namijenjen glavnim sestrama na odjelima, omogućeno je proizvoljno podešavanje i korištenje od strane osoblja s raznim razinama pristupa podacima – npr. sestrama, pomoćnicama, liječnicima, fizikalnim terapeutima i slično – za svakog je moguće precizno podesiti koje podatke mogu unašati i koristiti unutar modula!

MODUL: DOMEK Socijala – Pomoć  u kući

Modul namijenjen vođenju evidencije korisnika i realiziranih usluga pomoći u kući. Vođenje evidencije je moguće u proširenom modulu DOMEK Socijala, ali i u samostalnom modulu DOMEK Pomoć u kući kojem je to ujedno jedina funkcionalnost. Izbor modula primarno je vezan uz način funkcioniranja ustanove – na primjer, u ustanovi u kojoj je jedan socijalni radnik zadužen za smještaj i boravak korisnika, dok je drugu socijalni radnik zadužen isključivo za usluge pomoći u kući, preporuka je da jedan djelatnik koristi modul Socijala, a drugi modul Pomoć u kući. U manjim pak ustanovama, gdje isti djelatnik vodi sve evidencije, kako o smještaju tako i o pomoći u kući, bolje je rješenje prošireni modul Socijala…

MODUL: DOMEK Medicina

Stariji modul za korištenje u odjelu pojačane njege – vođenje niza medicinskih i sestrinskih evidencija…

DOMEK je zapravo (ključne riječi):

  • program za vođenje evidencije u domovima umirovljenika, domu za starije i nemoćne i svim sličnim ustanovama socijalne skrbi
  • softver za vođenje evidencije korisnika (dom za starije i nemoćne, dom socijalne skrbi…)
  • aplikacija namijenjena vođenju evidencije korisnika ustanove
  • pouzdani evidencijski računalni sustav za lokalno i mrežno korištenje
  • autorski hrvatski softver primjenjiv u domovima za starije i nemoćne i drugim ustanovama socijalne skrbi
  • idealno rješenje kako za velike (privatne ili državne/lokalne), tako i za manje domove.