Funkcionalnosti sustava

Sustav funkcionalno objedinjuje niz propisanih evidencija, uz osnovnu podjelu na evidencije vezane uz socijalnu skrb (u pravilu, te evidencije koriste socijalni radnici u ustanovama) i sestrinsku evidenciju (medicinska evidencija na odjelima pojačane njege – vodi se niz pomoćnih evidencija). U nastavku se navode ključne funkcionalnosti, a za detalje je najbolje proučiti dostupnu dokumentaciju ili isprobati demo verziju sustava, koju je moguće besplatno preuzeti i instalirani na bilo koje Windows bazirano računalo! Od 2024. ne podržavamo Windows XP računala, već isključivo računala s instaliranim Windows 7, 10 ili 11. (Pra)stare verzije sustava i dalje bez problema rade na Windows XP računalima, no više ne možemo pružati razvojnu podršku za njih.

U osnovi, sustav DOMEK je primarno namijenjen pružateljima usluga za starije i teško bolesne odrasle osobe (sukladno važećem Pravilniku o vođenju evidencije i dokumentacije pružatelja socijalnih usluga, te načinu i rokovima za dostavu izvješćaNN 100/2015, od rujna 2015. – izdano 18.09.2015., potpisano od strane Ministrice 14.09.2015.). No, zbog sličnosti u sadržaju propisane evidencije, sustav je primjenjiv i u većini drugih ustanova koje se spominju u tom Pravilniku. U planu je detaljna razrada koncepta i prilagodba određenih evidencija (ili razdvajanje modula) kako bi se u potpunosti pokrili svi tipovi pružatelja usluga iz danog Pravilnika. Naša interna kopija Pravilnika, malo uređena i prilagođena za “sažeti” ispis (manji font i slično), dostupna je ovdje u PDF formatu (237kB)! Promjene u Pravilniku (određeni dodatni podaci, informacija o županiji i slično) su također implementirane u zadnjim verzijama sustava DOMEK…

Socijalna skrb, socijalna služba (socijalni radnici u domovima, ali i u drugim ustanovama sličnog tipa):

  • evidencija zaprimljenih zahtjeva za smještaj, boravak, pomoć u kući (standardno smještaj, boravak i pomoć u kući kao dodaci)
    • obrada zahtjeva, hitnost… statistika zahtjeva (riješeni pozitivno, negativno itd.)
    • razni filteri i napredno pretraživanje
    • ispis rješenja (pozitivno, negativno), evidencija komisije i članova komisije…
    • lista čekanja (neriješeni i neuseljeni zahtjevi…)
  • matična knjiga korisnika za usluge smještaja (ispis različitih formata – A4, A3…)
    • pretraživanje i filtriranje po raznim kriterijima, napredno filtriranje prema boravištu/prebivalištu (na primjer, “negativni” filter koji ispiše sve korisnike koji ne zadovoljavaju kriterije…)
  • upisnik korisnika za usluge poludnevnog i cjelodnevnog boravka, usluge pomoći u kući (dodaci na standardni modul Socijala)
  • pomoćna knjiga
  • osobni list korisnika na smještaju, u boravku i korisnike usluga pomoći u kući (karton korisnika)
  • evidencija odsutnosti korisnika
  • evidencija radno-okupacijskih aktivnosti korisnika
    • brzi, “grupni” unos radnih aktivnosti za više korisnika
    • analiza pruženih/odrađenih aktivnosti prema različitim kriterijima
  • evidencija pruženih usluga (pomoć u kući)
  • pomoćne evidencije – evidencija volontera, evidencija osoblja…
  • mjesečno i godišnje izvješće socijalne službe, osnovna analiza podataka, niz pomoćnih funkcionalnosti (iseljenje korisnika, podaci za mrtvozornika, socijalna anamneza, interne evidencije rada s korisnikom, individualni planovi, mjesečni planovi, dnevnik rada s posebnim mogućnostima za lakše popunjavanje DSN obrazaca…)
  • različita izvješća i obrasci dostupni u PDF obliku ili ispisu
  • rođendani korisnika
  • praćenje rokova za prijavu prebivališta korisnika ustanove + signalizacija prilikom ulaska u program

Pojačana njega, medicinska evidencija, sestrinska dokumentacija:

  • evidencije propisane Pravilnikom (kupanje, hospitalizacija, poziv hitne medicinske službe (HMS), hranjenje, podjela terapije, stolica, temperaturna lista)
  • niz dodatnih evidencija, prema preporukama Zavoda za javno zdravstvo “dr. Andrija Štampar” ( “Četiri stupnja gerijatrijske zdravstvene njege sa sestrinskom dokumentacijom i postupnikom opće / obiteljske medicine u domu za starije osobe”) – primjeri korisničkog sučelja vezanog uz neke od evidencija
  • druge korisne evidencije (izvan prethodne dvije “kategorije”)
    • Barthelov indeks, obrasci za ispis, evidencija…
    • Morseova skala, obrasci, evidencije
    • fizikalna terapija, predefinirane usluge koje ustanova nudi u okviru fizikalne terapije
    • fizioterapeutski karton – ispis obrasca, evidencija, veza za realiziranim uslugama…
    • analiza usluga fizikalne terapije

Recepcija – posjete, gosti, ulasci i izlasci korisnika:

  • evidencija ulaza u ustanovu/objekta
    • dolazak posjetitelja korisnicima
    • povratak korisnika s evidentirane odsutnost ili kratkih boravaka/aktivnosti izvan objekta
    • dolazak vanjskih gostiju (sve što nisu posjete korisnicima – sastanci s upravom, korištenje određenih usluga koje ustanova nudi vanjskim gostima itd.)
  • evidencije izlaza iz objekta
    • završetak posjete
    • izlazak vanjskih gostiju
    • odlazak korisnika iz ustanove – odsutnost ili kratki izlasci iz objekta
  • pretraživanje trenutno smještenih i prisutnih korisnika
  • evidencija posjeta i ostalih ulazaka/izlazaka, jednostavno prebacivanje podataka za daljnju obradu

Detalji o implementiranim mogućnostima pojedinih modula najbolje se mogu isčitati iz službene dokumentacije – uputa za korištenje modula Socijala, MedPlus, Pomoć u kući… Linkovi na sve dokumente su dostupni ovdje.